Szukaj

I Pielgrzymka do Częstochowy z Parafii Nowy Łupków

W dniach 23.10.06.-24.10.06 odbyła się pielgrzymka parafialna na Jasną Górę. Wyjazd z Woli Michowej był już o piątej rano, chociaż uczestnicy byli zaspani z uśmiechem na twarzy zajmowali miejsca w autokarze. Wyjechaliśmy z Woli Michowej, zatrzymaliśmy się w Smolniku i w Nowym Łupkowie by wsiedli inni uczestnicy wycieczki. Grupa liczyła ok. 40 osób.

Pomnik Jana Pawła II w Wadowicach
Pielgrzymce przewodniczył nowy proboszcz parafii ks. Tadeusz Włoch. Pierwsze chwile w Autobusie były bardzo ciche i spokojne, gdyż wszyscy spali. Dopiero po pierwszym postoju w Gorlicach rozpoczęło się głośne śpiewanie i modlitwa różańcowa. Po kilku godzinach jazdy dojechaliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej, zwiedzaliśmy to urocze miejsce w towarzystwie sympatycznego Ojca zamieszkującego klasztor Kalwaryjski.

Kolejnym punktem naszej pielgrzymki były Wadowice, miasto rodzinne wielkiego Polaka Jana Pawła II. Mieliśmy zaszczyt pomodlić się w kościele w którym swe troski i dziękczynienia zawierzał Karol Wojtyła, oraz przespacerować się po rynku i zakupić pamiątki. Teraz pozostała nam już tylko długa droga do Częstochowy. Na Jasną Górę dojechaliśmy późnym popołudniem po chwili czasu wolnego całą grupą udaliśmy się na drogę krzyżową.

Jasna Góra
Kolejnym punktem była wspólna Eucharystia przy ołtarzu Matki Boskiej Częstochowskiej, Msze. Św. sprawował nasz ks. proboszcz. Po modlitwie w sanktuarium wszyscy mieli chwilę dla siebie by coś przekąsić, pozwiedzać, pomodlić się indywidualnie, bądź też zakupić pamiątki. O 21:00 cała pielgrzymka spotkała się przy obrazie Matki Boskiej Częstochowskiej na apelu jasnogórskim. I tak zakończył się nasz pierwszy dzień pielgrzymowania.

Wtorek był też dla nas wszystkich dniem głębokich przeżyć , o 6:00 spotkaliśmy się na odsłonięciu obrazu , następnie zwiedzaliśmy skarbiec, wieżę widokową oraz muzeum klasztorne. W drodze powrotnej, zwiedziliśmy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, gdzie odprawiliśmy Koronkę do Miłosierdzia Bożego.

O godz. 20.00 wszyscy szczęśliwie powróciliśmy do swoich domów.

Serdeczne Bóg zapłać składamy ks. Proboszczowi za organizację i przewodnictwo Pielgrzymki która na zawsze zostanie nam w pamięci.

Karina Gosztyła

Pielgrzymi w Wadowicach

Polecamy:  Noclegi Bieszczady

Materiały prezentowane na stronach serwisu (teksty, zdjęcia) chronione są prawem autorskim. Wykorzystanie wymaga zgody redakcji.