Szukaj

Początek wędrówki
MÓWIĘ DO WSZYSTKICH:
WYRUSZMY W DROGĘ!

Pielgrzymka zawsze była ważnym wydarzeniem w życiu chrześcijan, przybierając w kolejnych epokach różne formy kulturowe. Jest symbolem indywidualnej wędrówki człowieka wierzącego śladami Odkupiciela: jest praktyką czynnej ascezy i pokuty za ludzkie słabości, wyraża nieustanną czujność człowieka wobec własnej ułomności i przygotowuje go wewnętrznie do przemiany serca (bulla Incarnationis Mysterium) Jan Paweł II.

Nasza wędrówka rozpoczęła się 10 sierpnia. O godz. 4:30 wszyscy pielgrzymi byli gotowi do drogi. Grupa liczyła 12 osób. O godz. 5:00 w kościele w Woli Michowej została odprawiona Msza Św. rozpoczynająca pielgrzymkę z błogosławieństwem na czas wędrówki.

Poranek w Myczkowie
Pierwszy dzień  to odcinek Wola Michowa – Myczków, przeszliśmy ok. 40km. Przez piękne i malownicze pogórze Bieszczadów ze śpiewem na ustach, radością w sercu. Po 10 godzinach marszu dotarliśmy do Myczkowa gdzie w schronisku PTSM mieliśmy zamówiony nocleg.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy  Mszą Św. którą odprawił  Ojciec Adam ze zgromadzenia MOMN z  Zahutynia - uczestnik  pielgrzymki.  Tego dnia mieliśmy do pokonania nieco dłuższy odcinek trasy  Myczków – Wojtkówka, wyruszyliśmy o godz. 8:00. Chodź pogoda nas nie rozpieszczała (intensywne opady deszczu przez dwie godziny) duch pielgrzymowania wzrastał w każdym z nas i nikt nie myślał że jest ciężko, bo cel był coraz bliżej.

Odwiedziliśmy zaporę w Myczkowcach gdzie zrobiliśmy trochę dłuższy postój. Potem przez Orelec, pasmo Żukowa, Olszanicę, Ropienkę  doszliśmy na nocleg do Wojtkówki.

Pierwszy odpoczynek
Rankiem prosto na Kalwarię! Do Kalwarii doszliśmy niebieskim szlakiem przez Paportne. Nikt z nas nie zapomni tego widoku gdy po trzech dniach wędrówki wychodzimy na wzgórze, a przed nami widok klasztoru w którym od ponad trzystu lat króluje Matka Boża Kalwaryjska. Pole namiotowe całkiem zapełnione a my słyszymy śpiew grup pielgrzymkowych, które podobnie jak my dochodzą do Kalwarii. Ostatnie trzydzieści minut marszu a każdy z nas śpiewa coraz głośniej „Ci co zaufali Panu, odzyskują siły, otrzymują skrzydła jak orły, biegną bez zmęczenia”. Wchodzimy na plac kościelny i wielkie zaskoczenie , na progu przed świątynią wita nas Ojciec Franciszkanin i błogosławi naszą grupę, aby godnie przeżyć czas odpustu.

Na godzinę 18.00 udaliśmy się na Mszę koncelebrowaną, której przewodniczył ks. biskup Adam Szal.

Coraz bliżej do celu
13 sierpnia o godz. 6:30 wyruszyliśmy na Dróżki Pogrzebu Matki Bożej. Nasza pielgrzymka dołączyła się do grupy z Kraczkowej z  którą do końca odpustu wędrujemy po Dróżkach Kalwaryjskich.

Popołudniem poszliśmy do kaplicy Św. Marii Magdaleny.

O godz. 18:00 uczestniczyliśmy na Mszy Św., której przewodniczył Dowlaszewicz OFMConv z Boliwii.

14 sierpnia o godz. 6:30 ruszyliśmy na Dróżki Pana Jezusa. , towarzyszyła nam pielgrzymka z Kraczkowej. 8;00byliśmy na Mszy Św.. koncelebrowanej, której przewodniczył arcybiskup Józef Michalik.

O godz. 20:30 Odbył się koncert Zespołu Fioretti WSD, Dziękczynienie Bogu i ludziom.

15 sierpnia, o godz. 7:00 uczestniczyliśmy w Mszy Św. Na Galerii na zakończenie pielgrzymowania.

- To wszystko, co wiązało się z trudem wędrówki, dziś jawi się jako mało istotne, jako dodające uroku naszym wysiłkom. Natomiast pozostaje promieniowanie radości i poczucie wielkiej satysfakcji z dojścia do domu Matki Bożej Kalwaryjskiej.

uczestnicy pielgrzymki

Jesteśmy u celu

Polecamy:  Noclegi Bieszczady

Materiały prezentowane na stronach serwisu (teksty, zdjęcia) chronione są prawem autorskim. Wykorzystanie wymaga zgody redakcji.